Hogyan pótolhatjuk a K-vitamint?

Szervezetünk már a testsúly kilogrammonkénti 0,03 milliomod gramm K-vitamin felvételével elég vérzéscsillapító anyagot képes előállítani szükség esetén. Tipikus nyugati táplálkozásmódunk mellett a protrombin megfogyatkozása bizonyos körülmények között fokozódik és elérheti a kritikus pontot, amelyet emésztési zavarok, hk-vitamin3asmenés, a rossz zsíranyagcsere és a helytelen gyógyszerfogyasztás tovább súlyosbíthat.

Honnan juthatunk K-vitaminhoz?

Az újszülöttek gyakran szenvednek K-vitamin-hiánytól és az ezzel járó vérzékenységtől. Az oka az anya tej vitaminhiánya, vagy, az első napokban, a nem kielégítő zsírfeldolgozás lehet.

A húsban roppant kevés a K-vitamin, gyakori, hogy egy kilóban csak 10 milliomod gramm található. Kivételt képez a máj, amely ezt a bioanyagot tárolja. Azonban itt is jelentős az ingadozás aszerint, hogy mivel táplálták az állatot.

A napraforgóolajban csekély a K-vitamin, a szója- és az olívaolaj kifejezetten gazdag vitaminforrás. Mindegyiknél elóbbreva1óak azonban a leveles zöldségfélék és a fűszernövények: a káposzta vagy a petrezselyem, amelyek kilónként 5 ezred gramm K-vitamint is tartalmazhatnak.

K-vitaminban különösen gazdag élelmiszerek: kelkáposzta, paraj, kelbimbó, brokkoli, galambbegysaláta, vízitorma, fejes saláta, karfiol, zöldbab, uborka, cukkini paradicsom.

Az egészséges étrend, sok főzelékkel, salátával, sajttal, tojással és tejjel mindig fedezi K-vitamin-szükségletünket, akár egyenesen a táplálékból, akár a bél termékeként.

Az avas zsír, a sok gyógyszer (például fájdalomcsillapítók és antibiotikumok), a szennyezett levegő, a konzervek és készételek tartósítószerei elpusztítják a K-vitamint, vagy akadályozzák a felszívódását és gyors, idő előtti kiválasztódását okozzák.

Mire való a K-vitamin?

  • Véralvadás,
  • sebgyógyulás,
  • szénhidrátok tárolása,
  • csontképződés,
  • egészséges fogak,
  • májfunkció javítás,
  • vitalitás.

Mire ügyeljünk?

Napközben eszegetésre ideális a joghurt vagy a kefir, mert ezek meglódítják a K-vitamin termelését.

A csukamájolaj és , a melasz (a cukorgyártás szirupos mellékterméke), napi táplálékunk mellett fogyasztva, bőséges forrása a K-vitaminnak, sőt ezenfelül még sok más vitaminnak és ásványi anyagnak is.

loading...

    Kérjük mondja el véleményét!

    Az email címet nem tesszük közzé!